Noord-Cyprus betreedt de wereld van de sociale media

Het Noord-Cypriotische Toerismecentrum heeft na de lancering van haar nieuwe website welcometonorthcyprus.co.uk een aanvullende campagne gelanceerd op de sociale media.

Via feeds op Twitter en Facebook probeert het Noord-Cypriotische Toerismecentrum contact te leggen met potentiële vakantiegangers. Door het plaatsen van afbeeldingen en nieuwsberichten, het organiseren van wedstrijden en het beantwoorden van specifieke vragen over vakanties in het land, proberen zij de belangstelling van consumenten voor vakanties in Noord-Cyprus op te wekken. Sociale media zorgt er bovendien ook voor dat er een nadruk gelegd wordt op de bevordering tussen het contact van potentiële vakantiegangers en aangesloten gespecialiseerde touroperators.

Om mee te doen moet je de pagina van het Noord-Cypriotische Toerismecentrum ‘leuk vinden’ op: http://www.facebook.com/pages/North-Cyprus-Tourism-Centre/416352301791906 en hun volgen op Twitter via: https://twitter.com/NCyprusTourism

De lancering bleek achteraf heel goed getimed, aangezien Cyprus de laatste tijd –zij het om verkeerde redenen- regelmatig de krantenkoppen haalt. Het Noord-Cypriotische Toerismecentrum heeft het voor elkaar gekregen om met behulp van sociale media, gecombineerd met een nieuwe reclamecampagne, de wereld duidelijk te maken dat de staat geen nadelige gevolgen heeft ondervonden aan de eurocrisis die bij de zuiderburen aan de gang is.

Door deze creatieve aanpak laat Noord-Cyrpus duidelijk zien dat alle zaken in het land op orde zijn, maar het zorgt er ook voor dat belangrijke nieuwssites persberichten beginnen over te nemen van het Noord-Cypriotische Toerismecentrum, zoals dit artikel op http://www.telegraph.co.uk

In dit artikel komt naar voren dat het ten eerste belangrijk is om duidelijk te maken dat resorts zoals Kyrenia and Famagusta niet zijn beïnvloed door de crisis. De valuta in het noorden is de Turkse Lira en touroperators hebben veel moeite gedaan om erop te wijzen dat de banken zoals gewoonlijk gewoon open zijn en dat de toeristen geen zorgen over toegang tot hun geld hoeven te hebben.

Het Noord-Cypriotische Toerismecentrum is van plan een aanstaande online en regionale reclamecampagne te voeren. De details zullen binnenkort bekend worden gemaakt.